Kako ravnati s komplimenti?

Večina si želi občasnega občudovanja, pohvale in prijaznih besed ali stiska roke s strani drugih ljudi. Komplimenti so pozitivna sporočila o našem vedenju ali videzu, ki negujejo medčloveške odnose. Komplimente lahko razumemo kot darila, saj so pozitivni in imajo dober namen.

Nekateri ljudje težko sprejmejo in dajejo komplimente iz različnih razlogov. Ali ob prejemanju komplimentov začutijo sram in zardijo, ali pričakujejo, da bo komplimentu sledila prošnja, manipulacija, kritika ali pa preprosto ne vedo, kako podati ali se odzvati na kompliment. Nekateri s težavo izrekajo komplimente, ker jih sami niso deležni ali pa verjamejo prepričanju, da “pohvala kvari”.

Kako izrekamo komplimente?

Komplimente izrekamo, ko menimo, da so ustrezni in primerni, saj v nasprotnem primeru pomenijo manipulacijo, s katero želimo doseči svoj cilj. Kompliment izrečemo jasno in neposredno, v prvi osebi. Izhajamo iz sebe, npr. “Moje mnenje je” ali “Jaz menim, da… si res dobro opravil delo …, da ti ta pričeska zelo pristaja ipd”.

Kako se odzovemo na komplimente?

Če nam kompliment ni všeč, se zavemo, da je to mnenje druge osebe, ki se razlikuje od našega. Če kompliment ignoriramo ali zavrnemo, lahko sogovornik to razume kot da smo zavrnili njegovo darilo in se počuti zavrnjeno.

Naučimo se sprejeti kompliment kot darilo druge osebe, se nasmehniti in preprosto reči hvala. Ko prejememo kompliment, ne hitimo z zanikanjem ali spreminjanem teme pogovora in ob njem uživajmo, saj govori o naših dobrih lastnostih, ki jih je opazila druga oseba.

Kdaj je dober čas za kompliment?

Ni nam potrebno čakati na posebne priložnosti, da bi bližnjim (družini, prijateljem ali tudi sodelavcem) povedali, da jih cenimo, spoštujemo in mislimo dobro o njih. S tem ko drugega razveselimo, tudi sami občutimo zadovoljstvo.

Kaj pa komplimenti na delovnem mestu?

Če so pravilno izbrani in plasirani, so komplimenti lahko dober način, da prebijemo led, dvignemo moralo skupine ali posameznika ali pa zgolj samozavest nekoliko negotovega posameznika – pa naj gre za odnose med sodelavci ali pa med nadrejenimi in podrejenimi. Delitev komplimentov na delovnem mestu oz. v poslu je strateško zelo pomembna, a delikatna in težko izvedljiva zadeva. Dobri vodje so tudi spretni pri izražanju komplimentov. A če vam to ne gre najbolje od rok, se jim raje izognite, saj lahko naredite z njimi več škode kot koristi.

Avtorica: Maja Koren Kocjančič
junij 2014

……………………………….

Sorodne povezave: Trening asertivnosti

Bi bili radi redno obveščeni o naših aktivnostih in novostih?

Prijavite se na naše e­-novice. Zagotavljamo vam, da vam bomo pošiljali le aktualne in zanimive informacije.
Zavezujemo se, da bomo vaše osebne podatke varovali v skladu z veljavno zakonodajo.