Kdaj po-moč k psihoterapevtu?

K zobozdravniku običajno odidemo enkrat letno na redni pregled. Če nas boli zob, pa ga obiščemo v najkrajšem možnem času.

Kako pa je z našim duševnim zdravjem in počutjem? Kako dolgo lahko odlašamo nakopičene probleme in težave?

Za rešitev kompleksnih težav običajno ni dovolj, če se zaupamo najboljšemu prijatelju ali partnerju. V takih primerih gre pogosto za pogovor, ki se odvrti večkrat, lahko tudi več let, prinese tolažbo in začasno olajšanje, ne prinese pa sprememb. Je pa to vsekakor prvi pomemben korak, da spregovorimo o svoji stiski.

Veliko ljudi verjame privzgojenim prepričanjem, da le šibki prosi za pomoč, da smo odrasli dolžni sami poskrbeti za svoje probleme in da o svojih težavah ne govorimo s tujci. Spet drugi verjamejo, da so problemi nerešljivi, da ne morejo vplivati na svoje vedenje, da nam je narava dala karakter, ki je takšen kot je, ali pa iščejo začasno zadovoljstvo v zasvojenostih in omamah in v zadovoljevanju materialnih dobrin. Gre za zmotna prepričanja, ki nas lahko pomembno ovirajo na poti k zadovoljstvu in sreči.

Poiskati pomoč terapevta ali svetovalca je znak odgovornosti do samega sebe. Pomeni, da smo akterji svojih življenj in da zaupamo strokovno usposobljeni osebi, da bomo skupaj z njo našli rešitve in poti k bolj kvalitetnemu življenju.

Ustrezna terapevtska pomoč nam omogoča, da aktivno prevzamemo nadzor nad svojim življenjem in se naučimo veščin za uspešno premagovanje težav.

Kdaj po-moč k psihoterapevtu?

Ljudje se običajno odločijo poiskati pomoč, ko imajo občutek, da je stiska res velika in da sami ne zmorejo več. Spet drugi pri iskanju strokovne pomoči ne vidijo težav in se na terapevta ali svetovalca večkrat obrnejo v želji po kvalitetnejšem življenju; ko se želijo s strokovnjakom pogovoriti o pomembnih življenjskih odločitvah, o vzgojnih dilemah, o ponavljajočih se konfliktih s partnerjem, o svojih strahovih ali želijo narediti zaključek nekih dogodkov in preteklosti.

Terapevtsko pomoč je smiselno poiskati pri:

  • težavah v medosebnih odnosih,
  • težavah v komunikaciji z drugimi,
  • pomanjkanju samozavesti, samospoštovanja in občutju manjvrednosti,
  • občutjih nesmisla in neizpolnjenosti,
  • depresivnem razpoloženju, potrtosti,
  • občutkih tesnobe, strahovih,
  • težavah s sprejemanjem pomembnih življenjskih odločitev (poroka, študij, zaposlitev, menjava službe ipd.),
  • stiskah v nosečnosti in v prvih letih materinstva,
  • težavah zaradi preobremenjenosti/izgorelosti na delovnem mestu,
  • težavah z vedenjem v nekaterih specifičnih situacijah,
  • težavah povezanih z žalovanjem zaradi izgube bližnje osebe,
  • težavah z doživljanjem ali izražanjem čustev,
  • težavah z identiteto (kdo sem, kaj hočem),
  • telesnih bolečinah in boleznih, ki jim ne najdemo telesnega vzroka,
  • zasvojenostih,
  • vseh težavah, ki posamezniku pomembno zmanjšujejo kvaliteto življenja.

Avtorica: Maja Koren Kocjančič
maj 2014

……………………………….

Sorodne povezave: Psihoterapija in Osebno svetovanje

Bi bili radi redno obveščeni o naših aktivnostih in novostih?

Prijavite se na naše e­-novice. Zagotavljamo vam, da vam bomo pošiljali le aktualne in zanimive informacije.
Zavezujemo se, da bomo vaše osebne podatke varovali v skladu z veljavno zakonodajo.