Reševanje konfliktov

Komunikacija je dvosmeren proces, v katerem poteka izmenjava sporočila med dvema osebama. Ko si prejemnik sporočilo pošiljatelja razlaga na drugačen način kot je pošiljatelj želel, lahko nastanejo v komunikaciji ovire. Konflikt v komunikaciji nastane, ko se želji dveh sogovornikov razlikujeta.

Konflikti so sestavni del vsakega odnosa

Vsi imamo kdaj drugačne želje in interese kot naš sogovornik. Zato je pomembno, da konfliktom ne pripisujemo tragičnih razsežnosti, ampak jih sprejemamo mirno in se učimo učinkovitejšega reševanja le teh.

Možni načini reševanja konfliktov

Obstajajo različne tehnike in načini reševanja konfliktov. Včasih popusti en sogovornik, včasih drugi, spet drugič oba, ali pa se odločimo, da trmasto vztrajamo pri svojih željah.

  • Osnovna predpostavka za uspešno reševanje konfliktov je spoštljiv odnos do sogovornika ter zavedanje, da njegovo vedenje ni enako njegovi osebnosti. To v praksi pomeni, da če se nekdo zaleti v naš avtomobil in ob tem nastane gmotna škoda, ta človek ni nesposoben cepec, ampak je oseba, ki se je zaletela v naš avtomobil, torej je naredila napako, ki pa se jo seveda da popravit.
  • Tehnika, ki je pogosto nevede uporabljamo v vsakdanjem življenju, ko rešujemo nastali konflikt, je pogajanje. Pri tem načinu reševanja konfliktov želimo doseči obojestranski zadovoljiv izid. Cilj pogajanja je najti rešitev, ki je dobra za oba udeleženca, kar pomeni, da opustimo idejo, da mora biti na vsak način po naše ali da bitka potrebuje zmagovalce in poražence.
  • Pri reševanju konfliktov nam je lahko v pomoč tudi humor. Sogovornikovih besed ne vzamemo dobesedno in resno, temveč se pošalimo na račun naših napak ali različnih mnenj.
  • Če ne razumemo sogovornikovega sporočila, ga prosimo za pojasnila. Sogovornika ne prekinjamo in mu ne skačemo v besedo.
  • Počakajmo, da se glave ohladijo in misli zbistrijo. V jezi lahko izrečemo besede, ki jih kasneje obžalujemo. Zato je nekaterim v pomoč, če si v navalu jeze vzamejo premor, lahko tudi zapustijo prostor in se s sogovornikom na spoštljiv način pogovorijo, ko so pomirjeni in so razmislili o zadevi.
  • Zahtevnejših tehnik reševanja konfliktov kot so npr. aktivno poslušanje ali »ja, dojel si«, se lahko naučimo na partnerski terapiji ali svetovanju.

Katere so pozitivne strani konfliktov?

Konflikti so priložnost za osebno rast. Konflikti pa nam ne prinašajo le neprijetnosti, temveč so temeljni pogoj za spreminjanje. Ponujajo nam možnost, da razmislimo o svojem vedenju in ga spremenimo, spodbujajo nas, da prepoznamo problem in iščemo kreativne rešitve ter tako bolje spoznavamo sebe, bližnjega ter svet okoli nas.

Avtorica: Maja Koren Kocjančič
junij 2014

……………………………….

Sorodne povezave: Trening asertivnosti in Psihoterapija

Bi bili radi redno obveščeni o naših aktivnostih in novostih?

Prijavite se na naše e­-novice. Zagotavljamo vam, da vam bomo pošiljali le aktualne in zanimive informacije.
Zavezujemo se, da bomo vaše osebne podatke varovali v skladu z veljavno zakonodajo.